
Ericssonstraat 2
(Unit: 5201) 5121 ML RIJEN
In het Smartup Business Center
info@onlinecreaties.nl
013-20 79 222
Er zijn bedrijven die moeite hebben met hetuitgeven van geld aan een website. Zij zien hun website als een digitaalvisitekaartje, iets wat je moet hebben. Maar juist door deze gedachte en doorniet te investeren in nieuwe technieken, lopen zij juist geld mis.
Er zijn ook bedrijven die wél geld kunnen uitgeven aan hunwebsite. Deze bedrijven doen dit, omdat zij berekend hebben wat een goedgebouwde website hen kan opleveren.
Voor een bedrijf met
een webshop is het makkelijk te zeggen.De opbrengsten zijn namelijk direct zichtbaar.
Heb je geen webshop? Dan lijkt het allemaal wat moeilijkeren dan wordt er al sneller beknibbeld op de kosten.
Maar is dit wel terecht?
Een goede website is misschien niet heel goedkoop, maar levertwel conversie op en bespaart je geld . Door de juiste marketingtools te gebruiken, en de website opde juiste manier te bouwen, kun je zeker geld verdienen met een website, ongeacht of je goederen online verkoopt of niet.
Als je geen directe inkomsten haalt uit je website is het is
toch heel goed mogelijk om zelf uit te rekenen wat de website jou kan opleveren.‘[1]’
We moeten dan gaan kijken naar het doel van de website.
Voorbeeld 1: Heb je de website gemaakt om nieuwe klanten
werven?
Voorbeeld 2: Heb je de website gemaakt om kosten te besparen?
Voorbeeld 1:
Je gebruikt je
website om nieuwe klanten binnen te halen. In dit geval kun je dan het beste kijken naar wat een nieuwe
klant jou oplevert. En had je deze klant ook gehad zonder de website? En zo ja, wat had je dit gekost? Denk hierbij bijvoorbeeld aan de tijd dat je hieraan
besteed, locatie en reclamekosten etc.
Voorbeeld 2:
In het geval van kosten besparen, verdien je geld terug
doordat je minder tijd hoeft te besteden aan bijvoorbeeld mailtjes en/of
telefoontjes te beantwoorden over steeds weer terugkerende vragen. Ook kun je kosten
besparen, omdat je niet steeds je agenda hoeft te pakken om een afspraak (opnieuw) in te plannen.
Ook kosten van reclame nemen af bij een goed gevonden website. Je hoeft tenslotte geen flyers en folders meer te laten drukken.
De tijd die je aan bovengenoemde zaken kwijt bent kun je ook
besteden aan andere zaken waar je wél direct geld mee kunt verdienen.
In de praktijk komt het er vaak op neer, dat punt 1 en
2 beide van toepassing zijn.
Conclusie:
Een professionele website verdient zichzelf zeker terug! en hoeft helemaal niet zoveel te kosten.
Benieuwd wat een gemiddelde website zoal kost? kijk op deze pagina.
1. Snelheid
Een website, die traag op het beeldscherm verschijnt, is niet alleen vervelend, maar deze zal ook slecht vindbaar zijn in Google. Sterker nog: uit onderzoek blijkt dat bezoekers de website maximaal 8 seconden willen bekijken om de informatie waarvoor zij kwamen te vinden. ‘[1]’
Om een snelle website te krijgen, zijn er in ieder geval twee belangrijke factoren:
2. Gebruik van marketingtools
Als we het over marketingtools en websites hebben, kunnen we ook deze grofweg verdelen in twee hoofdzaken.
Bij het eerste punt kun je denken aan:
Zoekmachine optimalisatie door het gebruik van de juiste zoektermen en het schrijven van een pakkende tekst. Of door gebruik te maken van Google Adwords of andere reclame opties, zoals in Facebook en Instagram.
Beide opties kostte geld, maar als ze goed worden uitgevoerd, leveren ze je gegarandeerd conversie op.
Bij punt twee kun je denken aan:
Op welke manieren zet je een bezoeker in beweging om bijvoorbeeld een contactformulier in te vullen, de telefoon te pakken en je daadwerkelijk te bellen of zich in te schrijven voor de nieuwsbrief etc.
3. Duidelijk voor de bezoeker
Denk eens aan de route die je loopt in de Ikea. Deze lijkt willekeurig gekozen, maar in werkelijkheid hebben ze daar erg goed over nagedacht: als het een beetje meezit heb je de hele winkel gezien én meer gekocht dan voorgenomen.
Een duidelijke website werkt precies hetzelfde: de bezoeker hoeft niet te zoeken en komt vanzelf uit op de pagina’s die hem kunnen helpen.
4. Responsive
Een goede website is responsive. Met andere woorden: je kunt de website bekijken op computer, tablet en telefoon. De website is op alle apparaten goed te bekijken en te bedienen. Statistisch gezien bekijkt ruim 70% van de websitebezoekers een website op een mobiele telefoon.
5. Aanpasbaar
Als jouw nieuwe klantenmagneet eindelijk klaar is, zit je er natuurlijk niet op te wachten dat je voor elke aanpassing je webbouwer moet bellen. Je wilt dit graag zelf doen. Dat kan door een website te laten maken die gebruik maakt van een CMS (Content Management Systeem). Laat je van tevoren wel goed voorlichten. Niet elk CMS is even makkelijk te gebruiken als ze zeggen.
Bronnen
‘[1]’ Van Hall, Eric. Checklist: Hebben we een goede website?
Over Online Creaties
Online Creaties maakt sinds 2010 websites voor een verscheidenheid aan bedrijven in Nederland en daarbuiten. Denk aan: campings, hospitality, handelsondernemingen en retailers. Wij hebben eigen hosting en domeinregistratie faciliteiten.
Ben je op zoek naar advies, een nieuwe website die je wél zelf aan kunt passen, hosting of domeinnaam? Neem dan contact met ons op. Kijk voor meer informatie op onze website: www.onlinecreaties.nl
Bel me: 013-20 79 222
Online Creaties: Meer dan alleen een mooie website
Een website laten maken? In welke plaats dan ook